Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uces.edu.ar/jspui/handle/123456789/5802
Title: Propósito, Satisfacción y Proyecto de Vida: una relación dialéctica
Other Titles: Purpose, Satisfaction and Life Project: a dialectical relationship
Authors: Furman, Hernán
Keywords: Proyectos
Desarrollo humano
Issue Date: Aug-2021
Publisher: Universidad de Ciencias Empresariales y Sociales (UCES)
Citation: Furman H. (2021). Propósito, Satisfacción y Proyecto de Vida: una relación dialéctica. Subjetividad y procesos cognitivos, 25(1), 73-83.
Abstract: En este artículo teórico se revisan tres constructos implicados en una perspectiva salutogénica del ser humano y en la relación particular que mantiene con su propia vida: propósito o sentido en la vida, satisfacción con la vida y proyecto de vida. En primer lugar, se presenta una breve descripción de cada variable, para luego llegar a una articulación e integración entre ellas. Asimismo, se destaca el impacto que estos tres constructos psicológicos tienen en el desarrollo y devenir de la vida de cada persona, ya sea desde una perspectiva retrospectiva, presente o prospectiva.
In this theoretical article, three constructs implied in a salutogenic perspective of the human being and in the particular relationship that it maintains with its own life are reviewed: purpose or meaning in life, life satisfaction and life project. Firstly, a brief description of each variable is presented, to later arrive at an articulation and integration between them. Likewise, the impact that these three psychological constructs have on the development and becoming of the life of each person is highlighted, whether from a retrospective, present or prospective perspective.
Description: Fil: Furman, Hernán. Universidad de Flores; Argentina.
URI: https://dspace.uces.edu.ar/jspui/handle/123456789/5802
ISSN: 1852-7310
Appears in Collections:2021, v.25, n.1. Subjetividad e Intersubjetividades

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Proposito_Satisfaccion_Furman.pdf846.99 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons