Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uces.edu.ar/jspui/handle/123456789/6040
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Llanos, Laura | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T12:14:20Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T12:14:20Z | |
dc.date.issued | 2021 | es |
dc.identifier.citation | Llanos, L. (2021) La clínica con niños con patología grave en el contexto de la pandemia covid-19 en argentina, 22(2), 73-87 | |
dc.identifier.issn | 2683-8591 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uces.edu.ar/jspui/handle/123456789/6040 | |
dc.description | The COVID-19 pandemic abruptly disrupted a daily basis facing the measure of mandatory social isolation. The relationship with family relatives and friends, the labor activities, as well as educational, were carried out by all kinds of mobile apps and virtual platforms. The psychoanalytic practice of private consulting was not an exception. Throughout this article I invite you to ponder over how the pandemic and its consequent sanitary measurements adopted, meanwhile inevitable variables to preserve the health and intervening parties on the current context, compromised the clinic with children with serious pathologies. Across the clinic vignette of the psychoanalytic treatment, a girl at the moment of the session has been structuring her psychism with a symbiotic functioning modality, I will make my effort to focus as an analyst, not only ethic but technically, on the scenery that the reality has compelled us with the arrival of the COVID-19 to the world. | es |
dc.description.abstract | La pandemia COVID-19 trastocó abruptamente lo cotidiano frente a la medida de aislamiento social preventivo y obligatorio. La relación con familiares y amigos, las actividades laborales, así como también las educativas, se llevaron a cabo por todo tipo de aplicación de celular y plataforma virtual. La práctica psicoanalítica de consultorio privado no fue la excepción. En este artículo invito a reflexionar cómo la pandemia y las consecuentes medidas sanitarias adoptadas, en tanto variables inevitables para preservar la salud e intervinientes en el contexto actual, se pusieron en juego en la clínica psicoanalítica con niños con patología grave. A través de una viñeta clínica del tratamiento de una niña (que al momento de la consulta venía estructurando su psiquismo con una modalidad de funcionamiento de tipo simbiótico), me enfocaré en nuestro lugar como analistas, tanto ética como técnicamente, en el escenario que la realidad nos impuso con la llegada del COVID-19 al mundo. | es |
dc.language | es | |
dc.language.iso | es | es |
dc.publisher | Universidad de Ciencias Empresariales y Sociales (UCES) | |
dc.rights | Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es | |
dc.source.uri | https://publicacionescientificas.uces.edu.ar/index.php/infancia/article/view/1311 | |
dc.subject | Niños | es |
dc.subject | Pandemia | es |
dc.subject | Patología | es |
dc.subject | Técnica psicoanalítica | es |
dc.title | La clínica con niños con patología grave en el contexto de la pandemia covid-19 en Argentina | |
dc.type | Article | es |
Appears in Collections: | 2021, v.22, n.2. La clínica psicoanalítica con niños, niñas y adolescentes en tiempos de pandemia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Llanos_Clínica.pdf | 535.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License