Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uces.edu.ar/jspui/handle/123456789/240
Title: | La perspectiva discursiva en psicología social |
Authors: | Garay, Ana Iñiguez, Lupicinio Martínez, Luz M. |
Keywords: | Psicología Psicología social Discurso |
Issue Date: | 2005 |
Publisher: | Universidad de Ciencias Empresariales y Sociales (UCES) |
Citation: | Garay, A., Iñiguez, L. y Martínez, L. (2005). La perspectiva discursiva en psicología social. Subjetividad y procesos cognitivos, 7, 105-130. |
Abstract: | El artículo proporciona una presentación de la Perspectiva Discursiva en Psicología Social. Para ello, realiza un repaso de antecedentes, fundamentos, algunos recursos concretos de la perspectiva discursiva y una aproximación a la lectura que esta perspectiva realiza de la cognición social. A través de estos pasos, el artículo pretende: resaltar la importancia de la aportación teórica, no solamente metodológica de esta perspectiva; subrayar la importancia del lenguaje en la construcción de la realidad, y adentrarse en la comprensión de las posibilidades que esta importancia supone para el quehacer de la propia psicología. In this article, a Discursive Perspective for Social Psychology is presented. A review is made of the roots, underpinnings and some specific resources of the discursive point of view. At the end an approach of Social Cognition from a discursive standpoint is done. Through this steps the article aims to: highlight the value of the theoretical, and not only methodological, contribution of this perspective; underline the importance of language in reality construction; and, make a way into the possibilities that this significance conveys for working in psychology. |
URI: | https://dspace.uces.edu.ar/jspui/handle/123456789/240 |
ISSN: | 1666-244X |
Appears in Collections: | 2005, n.7. Psicología Social |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
La perspectiva_discursiva.pdf | 359.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License