Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uces.edu.ar/jspui/handle/123456789/57
Title: | El ADHD y los diagnósticos en la infancia: la complejidad de las determinaciones |
Other Titles: | ADHD and the diagnoses in the childhood: the complexity of the determinations |
Authors: | Janin, Beatriz |
Keywords: | Psicología Psicopatología Hipercinesia Diagnóstico Niños |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | Universidad de Ciencias Empresariales y Sociales (UCES) |
Citation: | Janin, B. (2007). El ADHD y los diagnósticos en la infancia: la complejidad de las determinaciones. Cuestiones de infancia, 11, 15-33. |
Abstract: | Se plantea el tema del diagnóstico en la infancia, diferenciando diagnosticar y catalogar. Se desarrollan teóricamente algunas de las determinaciones de la hiperactividad en la infancia, considerando que en muchos de estos niños de encuentran alteraciones en momentos fundantes de la constitución psíquica The subject of diagnosis in childhood is examined, and a distinction is made between diagnosis and classification. Some of the determinations of hyperactivity are discussed from a theoretical point of view. It is maintained that many of these children can be found to have suffered disturbances at crucial moments of their psychical constitution. On pose le problème du diagnostic dans l’enfance, en faisant une distinction entre diagnostiquer et cataloguer. Suit un développement théorique de certaines déterminations de l’hyperactivité, en tenant compte du fait que dans nombre de ces enfants on trouve des altérations dans les moments qui fondent leur constitution psychique. |
URI: | https://dspace.uces.edu.ar/jspui/handle/123456789/57 |
ISSN: | 1666-812X |
Appears in Collections: | 2007, v.11. Usos y abusos del diagnóstico en niños y adolescentes |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
El ADHD_ y_los_diagnósticos.pdf | 191.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License