Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uces.edu.ar/jspui/handle/123456789/97
Title: | Algunas observaciones sobre el juego, el dibujo y las intervenciones del analista con los niños |
Other Titles: | Some observations about play, drawing and the interventions of the analyst with children |
Authors: | Janin, Beatriz |
Keywords: | Psicología Psicoanálisis Juegos Dibujo Interpretación |
Issue Date: | 2006 |
Publisher: | Universidad de Ciencias Empresariales y Sociales (UCES) |
Citation: | Janin, B. (2006). Algunas observaciones sobre el juego, el dibujo y las intervenciones del analista con los niños. Cuestiones de infancia, 10, 103-121. |
Abstract: | Juego y dibujo son modos de decir del niño, modos en los que puede ir evidenciando sus deseos y también sus conflictos, angustias y temores. Descifrar palabras, acciones, juegos, dibujos y también silencios y gestos supone conocer la especificidad de ese lenguaje y la conflictiva psíquica que determina esa producción. En este trabajo se desarrollan algunas ideas sobre el lugar de esas producciones y las intervenciones del psicoanalista en la sesión analítica. Both playing and drawing are manners in which children express themselves, whereby their wishes, as well as their conflicts,their afflictions and their fears may be revealed. In order to decipher their words, actions, plays drawings, and al so their silences and gestures, a knowledge of, the specificity of this language and the psychical con flicts which give rise to such productions. is warranted This paper discusses some ideas concerning the place these productions should be given as well as what the in ter ventions of the psychoanalyst in the session should be. |
URI: | https://dspace.uces.edu.ar/jspui/handle/123456789/97 |
ISSN: | 1666-812X |
Appears in Collections: | 2006, v.10. Juego, dibujo e interpretación |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Algunas_observaciones_sobre_el_juego.pdf | 753.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License